Βρίσκεστε στη σελίδα Καινοτόμες Πρακτικές στο Μάθημα της Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής Γρήγορη μετάβαση σε κυρίως περιεχόμενο σελίδας Γρήγορη μετάβαση σε λίστα ανακοινώσεων

Καινοτόμες Πρακτικές στο Μάθημα της Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής

Βάδιση και Αυτονομία σε παιδιά με προβλήματα όρασης με την χρήση καροτσιών.

Ανάλογα με τους στόχους που επιθυμείτε να επιτευχθούν επιλέξτε και το αντίστοιχο καρότσι.

 

Παιδικό Καροτσάκι   Παιδικό Καροτσάκι με Medicin Ball   Καροτσάκι από σούπερ- μάρκετ

Σημαντικός ρόλος στην επιλογή σας πρέπει να είναι και ο σωματότυπος του κάθε παιδιού .

 

Εξοπλισμός :

- Παιδικό Καροτσάκι

- Καροτσάκι από σούπερ- μάρκετ

- Medicin  ball

- Ένα σακίδιο πλάτης με κάποιο σχετικό βάρος

- Άλλο….

Προσδοκώμενα αποτελέσματα σε τυφλά παιδιά με ή χωρίς προβλήματα ανεξάρτητης βάδισης:

 1. Αυτονομία κατά την συνοδεία από ενήλικα

Το τυφλό παιδί κρατώντας το καροτσάκι δεν έχει ανάγκη της στήριξης και της στενής σωματικής επαφής με τον ενήλικα. Εννοείται ότι ο ενήλικας είναι πάντα δίπλα από το παιδί και είναι σε συνεχή επίβλεψη κατά την δραστηριότητα ώστε παράλληλα να εξασφαλίζεται η ασφάλεια του παιδιού.

Περιοδικά ή σε συνέχεια ακουμπούμε με την παλάμη μας, την πλάτη του παιδιού ώστε να βιώνει το αίσθημα ασφάλειας ότι ο ενήλικας βρίσκεται πάντοτε σε επαγρύπνιση σχετικά με την ασφάλεια του.

2. Αυτονομία κατά την βάδιση

Το παιδί με προβλήματα τύφλωσης και βάδισης, σπρώχνοντας το καρότσι βιώνει το αίσθημα της ανεξάρτητης  βάδισης.

3. Αύξηση του ρυθμού βάδισης

Το παιδί σπρώχνοντας το καρότσι αυξάνει αισθητά τον ρυθμό βάδισης του σε αντιπαράθεση με τον αργό ρυθμό που έχει αν τον κρατούσε για να περπατήσει ένας ενήλικας.

4. Βελτίωση της φυσικής κατάστασης

Η αύξηση του ρυθμού βάδισης κατά συνέπεια βελτιώνει την όλη φυσική κατάσταση του παιδιού .

5. Βελτίωση της ισορροπίας

Το παιδί με προβλήματα βάδισης και τύφλωσης κυλώντας το καροτσάκι παραμένει για σημαντικό χρονικό διάστημα στην όρθια θέση.

7. Φόρτιση αρθρώσεων

Βάζοντας ένα επιπλέον μικρό βάρος πάνω στο καροτσάκι όπως π.χ μια medicin ball ή ένα σακίδιο πλάτης φορτίζεται-ενδυναμώνεται το μυοσκελετικό σύστημα.

8. Αλληλεπίδραση

Ο ενήλικας και το παιδί μπορούν να αλληλεπιδρούν καθόλη την διαδρομή με διάφορους τρόπους, όπως το τραγούδι και χαλαρή κουβεντούλα.

9. Φόρτιση του μυοσκελετικού συστήματος με την χρήση των ραμπών που υπάρχουν στην διαδρομή

Το παιδί σπρώχνει το καροτσάκι κατά την ανηφόρα της ράμπας αλλά και συνάμα στην κατηφόρα συγκρατεί το καροτσάκι για να μην του ξεφύγει.

10.  Βελτίωση της ακουστικής αντίληψης

Το παιδί κατά την διαδρομή ακούει και  εκτελεί οδηγίες, αλληλεπιδρά και αφουγκράζεται διάφορους περιβαλλοντικούς ήχους

11. Διαθεματικότητα

Κατά την διαδρομή υπάρχει πρόσφορο έδαφος για διαθεματικό μάθημα όπως κατευθύνσεις, έννοιες κλπ.

12. Πρόγραμμα άσκησης

 

Το παιδί έχει ένα καθημερινό πρόγραμμα άσκησης

13. Χαρά και ευεξία

Το παιδί βιώνει έντονα συναισθήματα χαράς και ευεξίας κατά το πρόγραμμα αυτό.

14. Πρόληψη της παχυσαρκίας

Το παιδί με τύφλωση και προβλήματα βάδισης αυξάνοντας τον χρόνο που βαδίζει μειώνει αισθητά τον κίνδυνο καρδιοαγγειακών νοσημάτων και της παχυσαρκίας.

15. Κοινωνικές δεξιότητες

Α. Το τυφλό παιδί χρησιμοποιώντας συχνά το καροτσάκι από το super market, αποκτά ταυτόχρονα και την κοινωνική δεξιότητα της συμμετοχής του στο ψώνισμα μαζί με την οικογένεια του.

Β. Κατά την διαδρομή μπορεί να συναλλάσσεται και με άλλα ενήλικα άτομα. Π.χ μπορεί να τα χαιρετίσει και να κάνει μία μικρή συζήτηση

Γ.  Άλλες …..

16. Βελτίωση της αυτοπεποίθησης

Το παιδί με προβλήματα βάδισης(και όχι μόνο),αποκτώντας την αυτονομία του κατά την βάδιση βελτιώνει έμμεσα  την αυτοεικόνα και αυτοπεποίθηση του.

17. Μείωση της απτικής αμυντικότητας

Το παιδί συμμετέχοντας στην ευχάριστη αυτή δραστηριότητα κρατάει τα χερούλια από το καροτσάκι χωρίς δεύτερες σκέψεις.

18. Εναλλακτικός τρόπος για τις μετακινήσεις

Το παιδί μπορεί να χρησιμοποιήσει το καροτσάκι ως εναλλακτικό μέσο για όλες του τις μετακινήσεις.

Η συγκεκριμένη δραστηριότητα, προσφέρεται τόσο  σε εσωτερικό χώρο όσο και σε υπαίθριο χώρο.

19. Βελτίωση της ποιότητας της ζωής του παιδιού.

20. Άλλα……..

Εν κατακλείδι, στα πλαίσια του μαθήματος της Προσαρμοσμένης Φυσικής Αγωγής ο/η Γυμναστής/στρια  έχει την ευελιξία να προσαρμόσει τόσο τον εξοπλισμό όσο και την άσκηση, σύμφωνα με τις ανάγκες του κάθε παιδιού.

Σας ευχαριστώ

                     

              Άννα Μαρία Ζαχαράκη

              Ειδική Γυμνάστρια MSc

Τέλος σελίδας, πατήστε εδώ για επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα Ακολουθεί μπάρα ρυθμίσεων για προσβασιμότητα όπως αντίθεση χρωμάτων προσβάσιμη με το πλήκτρο ταπ