Βρίσκεστε στη σελίδα Στήριξη Παιδιών με Οπτική Αναπηρία στην Ενιαία Εκπαίδευση Γρήγορη μετάβαση σε κυρίως περιεχόμενο σελίδας Γρήγορη μετάβαση σε λίστα ανακοινώσεων

Στήριξη Παιδιών με Οπτική Αναπηρία στην Ενιαία Εκπαίδευση

Σύμφωνα με τον "Περί Αγωγής και Εκπαίδευσης Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες" Νόμο του 1999, οι μαθητές με οπτική αναπηρία (ΟΑ) εκπαιδεύονται στα συνηθισμένα σχολεία της περιοχής τους και στηρίζονται από ειδικούς λειτουργούς της Σχολής Τυφλών. Η οργάνωση της παροχής υποστηριχτικών υπηρεσιών για τα παιδιά αποτελεί αναμφίβολα ένα καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία της φοίτησής τους.

Οι υπηρεσίες στήριξης έχουν ως κέντρο το παιδί με την οικογένειά του και τη σχολική μονάδα. Ειδικοί εκπαιδευτικοί από τη Σχολή Τυφλών επισκέπτονται τους τόπους φοίτησης των παιδιών σε τακτική βάση και συνεργάζονται με τη σχολική μονάδα.

  • Ο ρόλος των ειδικών εκπαιδευτικών είναι κυρίως συμβουλευτικός και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει:
  • Ενημέρωση του διδακτικού και άλλου προσωπικού για το πρόβλημα όρασης του παιδιού και τις ιδιαίτερες ανάγκες που προκύπτουν εξαιτίας αυτού
  • Συνεργασία με όλα τα εμπλεκόμενα άτομα στην εκπαίδευση του παιδιού καθώς και με άλλους ειδικούς όπως κοινωνική λειτουργό, ψυχολόγο κτλ
  • Βοήθεια των εκπαιδευτικών με πρακτικές λύσεις καλύτερης αντιμετώπισης του παιδιού στην τάξη τους όπως η θέση του στην αίθουσα διδασκαλίας, φωτισμός του χώρου κτλ
  • Εισηγήσεις για τροποποιήσεις στον τρόπο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών ή στο Αναλυτικό Πρόγραμμα.
    Εισηγήσεις για τροποποιήσεις στο ευρύτερο σχολικό περιβάλλον για ευκολότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση στους χώρους του σχολείου
  • Γνωριμία του μαθητή με τα κατάλληλα για την εκπαίδευσή του ηλεκτρονικά και άλλα τεχνικά μέσα που θα του δώσουν την ευκαιρία να συναγωνιστεί τους βλέποντες συμμαθητές του
  • Διδασκαλία χρήσης των απαραίτητων ηλεκτρονικών μέσων για χρήση στο σχολείο και στο σπίτι και τεχνική υποστήριξη
  • Προσαρμογή και ετοιμασία διδακτικού και άλλου υλικού για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των ατόμων με ΟΑ (ανάγλυφα σχήματα, σχεδιαγράμματα ή χάρτες, μεταγραφές στη γραφή Μπρέιλ, μεγεθύνσεις κτλ)
  • Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον κοινωνικό τομέα και στο να μπορέσει το παιδί να νιώσει και να γίνει ισότιμο μέλος της ομάδας των συνομήλικων του.
Τέλος σελίδας, πατήστε εδώ για επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα Ακολουθεί μπάρα ρυθμίσεων για προσβασιμότητα όπως αντίθεση χρωμάτων προσβάσιμη με το πλήκτρο ταπ