Βρίσκεστε στη σελίδα Εκπαίδευση Ενηλίκων Γρήγορη μετάβαση σε κυρίως περιεχόμενο σελίδας Γρήγορη μετάβαση σε λίστα ανακοινώσεων

Εκπαίδευση Ενηλίκων

Γενικά

Η Σχολή Τυφλών προσφέρει κάθε χρόνο προγράμματα εκπαίδευσης για ενήλικες. Τα προγράμματα αυτά έχουν στόχο την απόκτηση, βελτίωση και επικαιροποίηση των δεξιοτήτων και γνώσεων των ατόμων με οπτική αναπηρία και αφορούν σε δύο σειρές μαθημάτων:

Α. Μαθήματα Προεπαγγελματικής και Επαγγελματικής Κατάρτισης και Αποκατάστασης: Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα τα οποία χρειάζονται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους με σκοπό την γενικότερη ενδυνάμωσή τους ή και τη βελτίωση των προοπτικών εργοδότησής τους.

Β. Μαθήματα Απασχόλησης, Ενδιαφέροντος και Εμπλουτισμού: Το πρόγραμμα απευθύνεται σε άτομα τα οποία επιθυμούν την προσωπική τους ανάπτυξη και τη δημιουργική τους απασχόληση.

Ακολουθεί σύντομη περιγραφή των προγραμμάτων εκπαίδευσης που προσφέρονται.

1. Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές

  • Διδασκαλία βασικών δεξιοτήτων χρήσης Ηλεκτρονικού Υπολογιστή και λογισμικού πρόσβασης για αρχάριους.
  • Εκπαίδευση σε εφαρμογές όπως λογισμικά πρόσβασης Supernova, Jaws, ZoomText και ZoomTextreader
  • Χρήση οθόνης Μπρέιλ με τον ΗΥ και τα λογισμικά πρόσβασης.
  • Προγράμματα του πακέτου MicrosoftOfficeXP, 2003 και 2007: Word, Excel, Power Point, Outlook και Access.
  • Προετοιμασία και εξέταση ECDL (European Computers Driving License).
  • Διαδίκτυο: Θεωρία και Πράξη.
  • Ηλεκτρονική Αλληλογραφία (e-mailing).
  • Άλλες εφαρμογές και προγράμματα που μπορεί να επιθυμεί να μάθει
  • ένας εκπαιδευόμενος.
  • Χρήση φορητών υπολογιστών παλάμης (iPad).

2. Ηλεκτρονικά και άλλα Τεχνικά Μέσα και Βοηθήματα νια Τυφλούς

  • Τα μαθήματα αυτά, έχουν διάρκεια τόση όση απαιτείται για να μάθει ένα άτομο με οπτική αναπηρία τη χρήση της συσκευής που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει. Γίνεται εκπαίδευση στη χρήση:
  • Τηλεοράσεων Κλειστού Κυκλώματος, διαφόρων μοντέλων και χρήσεων.
  • Των προγραμμάτων κινητών τηλεφώνων.
  • Της αναγνωστικής μηχανής SARA και άλλων αντίστοιχων συσκευών.
  • Των συσκευών αναπαραγωγής ομιλούντων βιβλίων DAISY.
  • Των φορητών υπολογιστών και σημειωματάριων για άτομα με οπτική αναπηρία.

3. Γραφή και ανάγνωση στο Ελληνικό σύστημα Μπρέιλ

Τα μαθήματα Μπρέιλ στόχο έχουν την εκμάθηση ή την βελτίωση της γνώσης του συστήματος Μπρέιλ (γραφή και ανάγνωση). Απευθύνονται σε άτομα που δεν γνωρίζουν και επιθυμούν να μάθουν το σύστημα γραφής και ανάγνωσης Μπρέιλ αλλά και σε άτομα που ήδη το γνωρίζουν και θέλουν να το βελτιώσουν.

4. Γραφή και ανάγνωση στο Αγγλικό σύστημα Μπρέιλ

Τα μαθήματα Μπρέιλ στόχο έχουν την εκμάθηση ή την βελτίωση της γνώσης του αγγλικού συστήματος Μπρέιλ (γραφή και ανάγνωση). Απευθύνονται σε άτομα που δεν γνωρίζουν και επιθυμούν να μάθουν το σύστημα γραφής και ανάγνωσης αγγλικού Μπρέιλ αλλά και σε άτομα που ήδη το γνωρίζουν και θέλουν να το βελτιώσουν. Τα μαθήματα αφορούν και τα δύο επίπεδα Grade 1 και Grade 2 (contracted).

5. Προσανατολισμός και Διακίνηση

Τα άτομα με οπτική αναπηρία - τόσο εκείνα με μειωμένη όραση όσο και τα εντελώς τυφλά- έχουν την ικανότητα να διακινούνται ανεξάρτητα σε εσωτερικούς και σε εξωτερικούς χώρους αφού περάσουν από ειδική εκπαίδευση στη Διακίνηση. Στη Σχολή Τυφλών η Διακίνηση γίνεται από ειδικές εκπαιδεύτριες και περιλαμβάνει τα ακόλουθα: Δεξιότητες συνοδού (τεχνική που χρησιμοποιείται από βλέποντες συνοδούς τυφλών για εύκολη διακίνηση).

  • Διακίνηση σε εσωτερικούς χώρους με προστασία σώματος.
  • Τεχνική χρήσης ειδικού μπαστουνιού για ασφαλή διακίνηση.
  • Διδασκαλία χρήσιμων διαδρομών στην περιοχή κατοικίας του εκπαιδευομένου, στο χώρο εργασίας του και γενικά όπου ο ίδιος επιθυμεί να διακινείται.
  • Διακίνηση με διάφορα μεταφορικά μέσα, σε κυλιόμενες σκάλες περιστρεφόμενες πόρτες κ.α.

6. Δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης

  • Τα μαθήματα αυτά έχουν ως στόχο να βοηθήσουν τους εκπαιδευόμενους να αποκτήσουν γνώσεις και να αναπτύξουν δεξιότητες σε θέματα που αφορούν την καθημερινή ζωή με απώτερο σκοπό την αυτόνομη και ανεξάρτητη διαβίωσή τους. Τα θέματα που περιλαμβάνει το μάθημα είναι:
  • Προσωπική υγιεινή (ό,τι αφορά την υγιεινή του σώματος)
  • Φροντίδα του σπιτιού
  • Συμπεριφορά στο τραπέζι (χρήση μαχαιριού / πιρουνιού, σερβίρισμα, στρώσιμο τραπεζιού κ.α.)

7. Μουσική

Στόχος του μαθήματος είναι η εκμάθηση κάποιου μουσικού οργάνου (μπουζούκι, πιάνο, ντραμς, κιθάρα). Το μάθημα προσφέρεται τόσο σε αρχάριους όσο και σε προχωρημένους εκτελεστές οργάνων καθώς επίσης και σε φοιτητές ωδείων που χρειάζονται στήριξη στις σπουδές τους.

8. Μουσικό Μπρέιλ

Εκπαίδευση στη γραφή και ανάγνωση του μουσικού κώδικα Μπρέιλ. Τα μαθήματα απευθύνονται σε τυφλά άτομα που δεν γνωρίζουν και επιθυμούν να μάθουν το μουσικό σύστημα γραφής και ανάγνωσης Μπρέιλ αλλά και σε άτομα που ήδη το γνωρίζουν και θέλουν να το βελτιώσουν.

9. Βυζαντινή Μουσική και Μπρέιλ

Στόχος του μαθήματος είναι η γνωριμία με τη Βυζαντινή μουσική. Για άτομα που ήδη ασχολούνται με αυτό το είδος μουσικής και παρακολουθούν μαθήματα σε Σχολές Βυζαντινής Μουσικής παρέχεται στήριξη. Γίνεται επίσης διδασκαλία της εξειδικευμένης γραφής Μπρέιλ για τη Βυζαντινή Μουσική.

10. Μαγειρική

Τα μαθήματα έχουν ως στόχο να βελτιώσουν τις γνώσεις και να αναπτύξουν τις δεξιότητες μαγειρικής. Μέσα από το πρόγραμμα οι ενήλικες αναμένεται να μπορούν να επιλέγουν συνταγές, να αγοράζουν τα υλικά τους, να μαγειρεύουν σύμφωνα με τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, να συνεργάζονται, να επικοινωνούν, να καθαρίζουν και τακτοποιούν το χώρο εργασίας τους, να αξιολογούν το παρασκεύασμά τους με βάση την ποιότητα, το κόστος, την οπτική εμφάνιση, τη γεύση και να ενημερώνονται για νέα υλικά, τρόφιμα, σκεύη, συσκευές που τους διευκολύνουν στην καθημερινότητά τους (μέσα από επισκέψεις σε υπεραγορές, καταστήματα, εστιατόρια κ.α.) Το μάθημα προσφέρεται σε δύο επίπεδα, για αρχάριους και προχωρημένους.

11. Καλαθοπλεκτική

Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες που έχουν σχέση με την καλαθοπλεκτική. Επιπρόσθετα, να εξοικειωθούν με τα διάφορα υλικά και εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή καλαθιών. Μέσα από τις βασικές γνώσεις και δεξιότητες που το μάθημα θα προσφέρει, οι εκπαιδευόμενοι θα κληθούν να αναπτύξουν το ενδιαφέρον και το μεράκι τους στην τέχνη της καλαθοπλεκτικής με αποτέλεσμα στο μέλλον να ασχοληθούν, αν το επιθυμούν, ερασιτεχνικά ή επαγγελματικά με το θέμα.

Το μάθημα θα προσφέρεται σε 2 επίπεδα. Επίπεδο 1 για αρχάριους και Επίπεδο 2 για πιο προχωρημένους.

12. Ταπισερί

Ταπισερί είναι η δημιουργία χειροποίητων υφαντών για διακόσμηση του χώρου. Κατασκευάζονται με την τεχνική των κόμπων. Το μάθημα θα γίνεται με τη βοήθεια μικρού ξύλινου τελάρου και οι εκπαιδευόμενοι θα έρχονται σε επαφή με διάφορα νήματα, για να δημιουργήσουν το έργο τους.

13. Χειροτεχνία

Το μάθημα είναι για άτομα με λειτουργική όραση. Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των ατόμων στη χρήση της γαζωτικής μηχανής και στην εκμάθηση διαφόρων τεχνικών με τη χρήση των χεριών, όπως πλέξιμο με τα δάχτυλα, Kumihimo ( δίσκος) και με στρογγυλά looms (είδος αργαλειού). Επίσης κατά τη διάρκεια της χρονιάς οι εκπαιδευόμενοι θα κατασκευάσουν τσάντα βάζοντας σε εφαρμογή τις διάφορες τεχνικές που έχουν μάθει (ραπτική και πλέξιμο ). Επιπρόσθετα θα κατασκευάζουν διάφορες Χριστουγεννιάτικες και Πασχαλινές δημιουργίες.

14. Πλέξιμο

Σκοπός του μαθήματος είναι να μάθουν τα άτομα να πλέκουν με σμίλες και βελονάκι, μια απασχόληση χαλαρωτική, δημιουργική και διασκεδαστική. Θα μάθουν να πλέκουν απλά σχέδια και θα κατασκευάσουν μια απλή ζακέτα και εσάρπα. Για τα άτομα που τους αρέσει να εξερευνούν και να πειραματίζονται, θα μπορούν να δοκιμάσουν και να χρησιμοποιήσουν άλλα υλικά εκτός από μαλλί για να δημιουργήσουν για παράδειγμα χαλί, τσάντα, μαξιλαράκι, αξεσουάρ για το λαιμό, διακοσμητικά για το σπίτι κ.α.

15. Μακραμέ

Το μακραμέ (macrame) είναι μια μορφή κλωστοϋφαντουργίας, στην οποία δεν υφαίνουμε ή πλέκουμε αλλά χρησιμοποιούμε κόμπους για να δημιουργήσουμε ένα σταθερό κομμάτι υφάσματος. Η τέχνη του μακραμέ είναι πολύ διαδεδομένη στον κόσμο του κοσμήματος. Τα ποικίλα γεωμετρικά σχέδια ή τα ελεύθερης μορφής σχήματα που μπορούν να δημιουργηθούν με κόμπους βρίσκουν τέλεια εφαρμογή σε βραχιόλια, περιδέραια, ζώνες, τσάντες και άλλα αξεσουάρ.

16. Ξυλουργική

Σκοπός του μαθήματος είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις, δεξιότητες και να εξοικειωθούν με τα διάφορα υλικά και εργαλεία που χρησιμοποιούνται στη ξυλουργική. Στόχος του μαθήματος είναι η κατασκευή απλών ξύλινων κατασκευών και την εφαρμογή διαφόρων εξαρτημάτων ξυλουργικής.

17. Τέχνη (Κεραμική-Γλυπτική-Ζωγραφική)

Στόχοι των μαθημάτων είναι η δημιουργική έκφραση, η πειραματική και ευαίσθητη χρήση των μέσων της εικαστικής δημιουργίας (τεχνικές, εργαλεία, υλικά), η εκμάθηση μεθόδων για την κατασκευή πήλινων αγγείων, έργων κεραμικής, γλυπτικής και ζωγραφικής και γενικά η καλλιέργεια δεξιοτήτων.

Δημιουργία χειροποίητων κοσμημάτων με πήλινες και πέτρινες χάντρες.

18. Κεραμική - Αγγειοπλαστική

Τα μαθήματα αποσκοπούν στην εκμάθηση βασικών τεχνικών επεξεργασίας του πηλού και διακόσμησης των αντικειμένων χρησιμοποιώντας όλα σχεδόν τα υλικά και τις τεχνικές της κεραμικής τέχνης.

Ο πηλός είναι ένα ζωντανό, φυσικό υλικό και καθώς έχει άμεση σχέση με τη γη, η επεξεργασία του γίνεται με τα χέρια.

Οι εκπαιδευόμενοι καλλιεργούν δεξιότητες του χεριού, την αίσθηση της αφής και μαθαίνουν τις βασικές αρχές και τεχνικές της κεραμικής και αγγειοπλαστικής τέχνης.

Γνωρίζουν τις απαρχές της κεραμικής.

Εμπνέονται από τα προϊστορικά αγγεία και ειδώλια και πλάθουν από πηλό αγγεία, φιγούρες, κοσμήματα, κεραμικές ανάγλυφες τοιχογραφίες , τρισδιάστατες πήλινες δημιουργίες και άλλα.

Τα μαθήματα θα πλαισιώνονται από παράλληλες εκδηλώσεις όπως επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους και εργαστήρια κεραμικής.

19. Οικογενειακή Αγωγή-Αγωγή Υγείας

Στόχος είναι να βοηθήσει τους εκπαιδευόμενους να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες πάνω σε θέματα που αφορούν την οικογένεια.

Τα θέματα που περιλαμβάνει το μάθημα είναι:

  • Γάμος και οικογένεια (στοιχεία που χαρακτηρίζουν το γάμο, προϋποθέσεις επιτυχίας, ελεύθερη συμβίωση, σχέσεις με το άλλο φύλο, κριτήρια επιλογής συντρόφου)
  • Υγεία γονέων (υγιεινές συνήθειες, αναπαραγωγικό σύστημα, οικογενειακός προγραμματισμός, εγκυμοσύνη, τοκετός, έκτρωση, πρόβλημα γονιμότητας)
  • Οικονομικά οικογένειας (διαφήμιση, καταναλωτής, παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά της οικογένειας, διαδικασία λήψης καταναλωτικών αποφάσεων, διαμόρφωση καταναλωτικής συμπεριφοράς, οικογενειακός προϋπολογισμός, τρόποι πληρωμής προϊόντων και υπηρεσιών κλπ).
  • Κατοικία (υγιεινή κατοικίας, ατυχήματα στο σπίτι).

20. Θέματα Πρώτων Βοηθειών, αυτοπροστασίας και ασφάλειας στο σπίτι

Το μάθημα στοχεύει στην παροχή θεωρητικών γνώσεων και πρακτικών δεξιοτήτων σε άτομα με οπτική αναπηρία σε θέματα πρώτων βοηθειών, αυτοπροστασίας και ασφάλειας ως ακολούθως:

  • Θέματα Πρώτων Βοηθειών: τραύματα, αιμορραγίες, αλλεργίες, εγκαύματα, θερμοπληξία, κρυοπαγήματα, μυοσκελετικές κακώσεις, δηλητηριάσεις, στηθάγχη, έμφραγμα, λιποθυμικές καταστάσεις, ηλεκτροπληξία, επιληψία, πνιγμονή, ασφυξία, καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση.
  • Θέματα αυτοπροστασίας: Πρόληψη, αναγνώριση, διαχείριση και αποφυγή κινδύνων, αυτοάμυνα με και χωρίς μπαστούνι, λεκτική αυτοάμυνα.
  • Θέματα ασφάλειας στο σπίτι: Πυρασφάλεια, ασφαλής χρήση ηλεκτρισμού/ ηλεκτρικών συσκευών, ασφαλής χρήση συσκευών υγραερίου, ασφαλής οργάνωση οικίας.

21. Θεατρικό Εργαστήρι

Το Θέατρο ως μέσο δημιουργικής έκφρασης, αυτογνωσίας, χαλάρωσης και επικοινωνίας. Στα πλαίσια των εργαστηρίων περιλαμβάνονται:

  • Ορθοφωνία
  • Κινησιολογία
  • Απαγγελία
  • Ανάλυση χαρακτήρων
  • Ανάλυση θεατρικών μονολόγων/ έργων
  • Σκηνική παρουσίαση μονολόγων/ έργων

Στόχοι των εργαστηρίων είναι η βελτίωση της ποιότητας του προφορικού λόγου, η γνώση της γλώσσας του σώματος για χρήση στην καθημερινή επικοινωνία, η καλλιέργεια δεξιοτήτων και η έκφραση συναισθημάτων μέσα από την γλώσσα του σώματος και τα εκφραστικά χαρακτηριστικά του προσώπου. Επιπλέον, μέσω των θεατρικών εργαστηρίων μπορεί να καταπολεμηθεί το καθημερινό άγχος, να ενισχυθεί η αυτοσυγκέντρωση και να βελτιωθεί η επικοινωνία.

22. Συναισθηματική υγεία, ενδυνάμωση και εξέλιξη

Ομαδικές ή ατομικές συναντήσεις και σύντομης διάρκειας σεμινάρια με στόχο την ενίσχυση της θετικής εικόνας του ατόμου και την ανάπτυξη των ικανοτήτων του να ανταποκρίνεται σε ρόλους και καταστάσεις.

Η γνωριμία με τον εαυτό μας και η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης βοηθά το άτομο να γίνεται πιο αποτελεσματικό σε προσωπικό, κοινωνικό αλλά και επαγγελματικό επίπεδο.

Η διαχείριση των συναισθημάτων, του άγχους και πολλών άλλων καταστάσεων που πιθανώς να δυσκολεύουν το άτομο, το βοηθούν να κτίσει μια καλύτερη αυτοεικόνα, με περισσότερο αυτοέλεγχο και αισιοδοξία για αντιμετώπιση των καθημερινών προκλήσεων.

Το πρόγραμμα θα λειτουργεί με την καθοδήγηση της κλινικής ψυχολόγου της Σχολής Τυφλών.

23. Ιταλικά

Στόχος του μαθήματος είναι η εκμάθηση της ιταλικής γλώσσας, στο επίπεδο που επιθυμεί ο κάθε εκπαιδευόμενος. Γνωριμία με την Ιταλία και την ιταλική κουλτούρα, διάλογος, επικοινωνία, λογοτεχνία, γραμματική. Η Ιταλική γλώσσα είναι ευχάριστη, πολύ μελωδική και πολύ εύκολη στην εκμάθηση.

24. Αγγλικά

Μαθήματα αγγλικής για σκοπούς επικοινωνίας. Κυρίως προφορική εξάσκηση διαλόγων για χρήση της αγγλικής σε διάφορες εκδηλώσεις της καθημερινής ζωής.

25. Γυμναστική

Ανάλογα με τις δυνατότητες, την ηλικία και τις ανάγκες κάθε ατόμου γίνεται γυμναστική σε μικρές ομάδες. Στόχος των μαθημάτων είναι η βελτίωση της γενικής φυσικής κατάστασης, της ισορροπίας και του συντονισμού των κινήσεων. Για το μάθημα χρειάζεται να είστε ντυμένοι με άνετα ρούχα (φόρμες) και με αθλητικά παπούτσια.

26. Χορός

Ο χορός ενεργοποιεί όλες τις σωματικές λειτουργίες αναπτύσσοντας και καλλιεργώντας την κίνηση και την κοινωνικότητα του κάθε ατόμου. Δίνει παράλληλα την ευκαιρία στα άτομα με οπτική αναπηρία να αποκτήσουν και να αναπτύξουν την αντίληψη του χώρου γύρω τους και να ασκηθούν σε θέματα προσανατολισμού και χρήσης του χώρου.

Τα μαθήματα έχουν ως μέσο και στόχο τη γνωριμία με διάφορα είδη μουσικής, χορών και ρυθμών, αλλά και τη γνωριμία με την παράδοση, τις ρίζες, τα ήθη και τα έθιμα του νησιού μας.

Οι χοροί που διδάσκονται είναι:

  • Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί
  • Κυπριακοί παραδοσιακοί χοροί
  • Μοντέρνοι χοροί

27. Κολύμπι

Μαθήματα κολύμβησης για ενήλικες σε μικρές ομάδες. Στόχος των μαθημάτων είναι η εκμάθηση κολύμβησης και η βελτίωση της γενικής φυσικής κατάστασης. Γίνονται μαθήματα για αρχάριους και για άτομα που θέλουν να βελτιώσουν τις ικανότητές τους. Το κολύμπι είναι μια αθλητική δραστηριότητα που μπορούν να απολαμβάνουν όλες οι ηλικίες με θετική επίδραση στη υγεία ακόμα και για άτομα που αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα υγείας.

Για το μάθημα χρειάζεται να έχετε μαζί σας παντόφλες, καπελάκι για την πισίνα, σιαμπού. Επίσης είναι σημαντικό να τηρούνται οι κανονισμοί της πισίνας: ντους με σαπούνι πριν την έναρξη του μαθήματος και μετά τη χρήση της τουαλέτας, καπελάκι για την πισίνα.

28. Υδρογυμναστική

Γίνεται μέσα σε ρηχό σημείο της πισίνας και δεν είναι απαραίτητο τα άτομα που συμμετέχουν να μπορούν να κολυμπούν. Λόγω της άνωσης η γυμναστική μέσα στο νερό δεν προκαλεί κραδασμούς στα γόνατα και στη μέση και η αρτηριακή πίεση είναι χαμηλότερη. Το κάθε μάθημα περιλαμβάνει περπάτημα με διάφορους τρόπους στο νερό, ασκήσεις ενδυνάμωσης των ποδιών, χεριών και κοιλιακών και βελτίωση της γενικής φυσικής κατάστασης.

Για το μάθημα χρειάζεται να έχετε μαζί σας παντόφλες, καπελάκι για την πισίνα, σιαμπού. Επίσης είναι σημαντικό να τηρούνται οι κανονισμοί της πισίνας: ντους με σαπούνι πριν την έναρξη του μαθήματος και μετά τη χρήση της τουαλέτας, καπελάκι για την πισίνα

29. Τοξοβολία

Η τοξοβολία είναι μια δραστηριότητα που είναι σχετικά στατική και βασίζετε στην συγκέντρωση παρά στην όραση. Γίνεται με τη βοήθεια ειδικού εξοπλισμού. Βοηθά στην ανάπτυξη στης αυτοσυγκέντρωσης, της αυτοπειθαρχίας και της ισορροπίας. Προσφέρονται μαθήματα εκμάθησης τοξοβολίας. Για το μάθημα χρειάζεται να είστε ντυμένοι με άνετα ρούχα (φόρμες) και με αθλητικά παπούτσια.

30. Κηπουρική

Στόχος του μαθήματος είναι να διδάξει τις βασικές δεξιότητες στην προπαρασκευή του εδάφους, φύτεμα, περιποίηση και εκμετάλλευση φυτών και δενδρυλλίων για τη δημιουργία κήπου. Μάθετε πώς να φτιάξετε το δικό σας λαχανόκηπο, πώς να φροντίζετε τα φυτά σας, τα μυστικά του ποτίσματος και πώς να τα προστατεύετε από έντομα και ασθένειες.

31. Γραφιστικές Εφαρμογές

Οι Γραφικές Τέχνες αποτελούν σήμερα το κύριο μέσο για τη δημιουργία της έντυπης και ηλεκτρονικής σχεδίασης. Χάρη σε αυτές σχεδιάζεται κάθε τι που βλέπουμε τυπωμένο γύρω μας. Σήματα και λογότυπα εταιριών και προϊόντων, συσκευασίες, διαφημιστικές καταχωρήσεις, ενημερωτικές και διαφημιστικές αφίσες, εξώφυλλα βιβλίων και ψηφιακών δίσκων, έντυπα όπως εφημερίδες και περιοδικά, είναι όλα έργα του Γραφίστα.

Σκοπός του μαθήματος των Γραφικών Τεχνών είναι η ανάδειξη δημιουργικών και ταλαντούχων ατόμων με ισχυρό υπόβαθρο δεξιοτήτων και ικανοτήτων. Δίνει ακόμη την ευκαιρία στα άτομα αυτά να δημιουργήσουν σε ατομικό επίπεδο.

Με τη συμπλήρωση του δημιουργικού αυτού μαθήματος, οι εκπαιδευόμενοι αποκτούν ένα ευρύ φάσμα γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων ώστε να:

  • Παράξουν χειροποίητο χαρτί
  • Δημιουργήσουν τους δικούς τους πίνακες με χαρτοπολτό
  • Πειραματιστούν στην τυπογραφία μέσω της χαρακτικής
  • Εφαρμόζουν δικά τους σχέδια σε φλιτζάνι, μπουκάλες, ποτήρια κτλ
  • Δημιουργήσουν μία Αφίσα
  • Δουλέψουν με Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές στο Photoshop, InDesign και Illustrator

Δεν προαπαιτούνται οποιεσδήποτε γνώσεις εκτός μερικές βασικές δεξιότητες στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές. Το μάθημα απευθύνεται κυρίως σε άτομα με μειωμένη όραση. Τα κεφάλαια Χειροποίητο Χαρτί και Τυπογραφία μπορούν να τα παρακολουθήσουν επίσης και άτομα με ολική απώλεια όρασης.

Από τα σημαντικά προγράμματα που προσφέρει η Σχολή Τυφλών είναι τα προγράμματα εκπαίδευσης για ενήλικες.
Τα προγράμματα αυτά έχουν στόχο την απόκτηση, βελτίωση και επικαιροποίηση των δεξιοτήτων και γνώσεων των ατόμων με οπτική αναπηρία και αφορούν σε δύο σειρές μαθημάτων:
Τέλος σελίδας, πατήστε εδώ για επιστροφή στην προηγούμενη σελίδα Ακολουθεί μπάρα ρυθμίσεων για προσβασιμότητα όπως αντίθεση χρωμάτων προσβάσιμη με το πλήκτρο ταπ